|
Post by LunaNoche on Nov 12, 2019 20:05:55 GMT
|
|
|
Post by LunaNoche on Nov 12, 2019 20:10:54 GMT
Her er resultatet skriftlig ~
01. Plass: Ira Losco ft. Michela - "Cannonball" (ToreK) | 49 poeng
02. Plass: Rat City & Kiesza - "Naked (With My Headphones On)" (Musikkelskerinnen) | 48 poeng
03. Plass: Selena Gomez - "Lose You To Love Me" (Exelente) | 43 poeng *
04. Plass: Annie Lennox - "Little Bird" (ToreK) | 43 poeng * 05. Plass: Lee Ryan - "Ghost" (Tommy) | 40 poeng ^ 06. Plass: Studio Killers - "Ode To The Bouncer" (Leophan) | 39 poeng 07. Plass: CNCO, Meghan Trainor & Sean Paul - "Hey DJ (Remix)" (lalars2) | 35 poeng ^ 08. Plass: Edyta Górniak - "To Nie Ja" (Michael) | 34 poeng 09. Plass: Mika - "Dear Jealousy" (Eirik F) | 30 poeng ^ 10. Plass: Claudia Scott - "Restless Souls" (KnutO) | 27 poeng 11. Plass: CocoRosie - "Gallows" (LunaNoche) | 26 poeng 12. Plass: Die Antwoord - "Ugly Boy" (Leophan) | 14 poeng
^ Eirik F, lalars2 og Tommy har ikke gitt poeng og får dermed trekk på 12 poeng fra sin originale poengsum.
* Exelente og ToreK sitt bidrag nr. 2 havner på samme poengsum. Exelente vinner med to 12'ere.
Ira Losco og Michela vinner med sangen "Cannonball", den ble nominert av ToreK! Han har dermed førsterett til å nominere en låt i neste runde (^_^)
Her er vinnerlåta!
|
|
|
Post by ToreK on Nov 12, 2019 20:43:55 GMT
Morsomt å endelig få en seier igjen (selv om det blir en seier med litt "bismak" når så mange ikke gidder å stemme).
Virker som om det ikke er veldig stor interesse for denne konkurransen lenger.....færre og færre som nominerer, og de som nominerer gidder ikke stemme selv om stemmefristen er en evighet fram i tid.
Denne runden nominerer jeg en ny låt fra Tommy Fredvang og Rita Eriksen.
Tommy Fredvang & Rita Eriksen - Stå i ro
|
|
|
Post by knuto on Nov 12, 2019 21:29:57 GMT
Da får jeg ta den jeg var for sein med sist, Cody Jinks og "Think Like You Think". Litt religiøst preg på den, men likevel en sterk låt og tekst synes nå jeg Og gratulerer med seieren Tore!
|
|
|
Post by Leophan on Nov 13, 2019 4:59:07 GMT
Denne runden nominerer jeg en sang jeg ikke likte noe særlig til å begynne med, men som har vokst veldig på meg. Black med Wonderful Life.
|
|
|
Post by musikkelskerinnen on Nov 13, 2019 10:42:48 GMT
Gratulerer ToreK! Nominerer Niall Horan med «Nice To Meet Ya». (Jeg byttet låt, håper det er greit)
|
|
|
Post by christian on Nov 13, 2019 13:21:27 GMT
Gratulerer med seieren ToreK
Noen av våre faste deltagere sliter med sykdom for tiden og er derfor ikke altid i slaget til å nominere eller gi poeng. Det er derfor ikke det at de ikke gidder å legge inn bidrag eller stemme, det er mere et spørsmål om kapasiteten i øyeblikket. Jeg vet at denne posten har hjulpet mange med å komme seg gjennom en vanskelig tid og det er derfor viktig at vi som er på beina støtter opp om vår venner her på forumet. Vi i escNorge håper også at det at vi har fått et nytt forum, som er mere oversiktelig, skal hjelpe på aktiviteten. Nå som MGP/ESC sesongen straks er i gang er håpet at aktiviteten tar seg opp igjen.
Denne gangen nominerer jeg Hooverphonic med låta "Romantic".
|
|
|
Post by Exelente on Nov 13, 2019 14:44:13 GMT
Gratulerer ToreK! MGP 2020 nærmer seg med stormskritt, og jeg vil derfor nominere en het kandidat til årets konkurranse. NorthKid med Bilal Saab i spissen blir mitt bidrag denne runden, med deres nyeste låt "Done Fighting". NorthKid - "Done Fighting"
|
|
|
Post by LunaNoche on Nov 13, 2019 15:52:41 GMT
Når det kommer til deltagelsen her, så kan jeg bare repetere det jeg skrev på FB - det er den tiden av året. Det har alltid vært slik at vi har mistet en eller to deltager før de igjen dukker opp når det nærmer seg MGP-Sesong igjen. Situasjonen i år skiller seg jo dog ut, vi har måtte flytte fra ESC-Forumet til FB og har havnet til slutt her - Noe som definitivt har hatt en innvirkning på deltagelsen. Hvis jeg ikke tar helt feil så har flere deltagere slitt med helsen noe som har gjort at de har frastått fra å stemme/nominere bidrag, andre (inkludert meg) har kanskje fått en noe travlere hverdag og da er det ikke alltid like lett å finne tid til å stemme, vagsey som deltok regelmessig før har jeg ikke sett noe spor av siden vi flyttet fra det andre forumet - kanskje det ligger i kortene at han/hun kommer tilbake nå som vi er på ett forum igjen + flere kjente?
Alt dette tatt i betrakting gjør at jeg ikke er veldig bekymret for denne konkurransen sin fremtid. Jeg hadde sett mer alvorlig på det hvis vi hadde vært nede i fem deltagere eller mindre, eller at bare 1/3 av deltagerne hadde stemt. Jeg håper at vi kan gi konkurransen (og forumet) litt tid til å komme seg på beina igjen, hvis situasjonen er den samme som nå til våren så er det kanskje større grunn til å slå alarm.
|
|
|
Post by LunaNoche on Nov 13, 2019 16:23:38 GMT
Gratulerer med seieren ToreK! 11. Plass er jo ikke så mye å juble over, men det er en plassering bedre enn det jeg trodde at jeg skulle få - So I will take it Jeg forblir i USA også denne runden og går for en artist jeg har nominert to ganger før, artisten som står bak "Bellyache" og "Ocean Eyes", nemlig Billie Eilish. Denne gangen skal hun få prøve seg med "Bury A Friend", en sang som har en musikkvideo som er så og si like skummel ~ Listen Keep you in the dark, what had you expected? Me to make you my art and make you a star And get you connected? I'll meet you in the park, I'll be calm and collected But we knew right from the start that you'd fall apart 'Cause I'm too expensive It's probably somethin' that shouldn't be said out loud Honestly, I thought that I would be dead by now Calling security, keepin' my head held down Bury the hatchet or bury a friend right now
What do you want from me? Why don't you run from me? What are you wondering? What do you know? Why aren't you scared of me? Why do you care for me? When we all fall asleep, where do we go? Billie Eilish - "Bury A Friend"
|
|
|
Post by LunaNoche on Nov 14, 2019 16:30:10 GMT
Frist for å nominere en låt til denne runden blir: 16.11.19. | kl:21.00 (Lørdag)
|
|
|
Post by Leophan on Nov 14, 2019 21:54:37 GMT
11. Plass er jo ikke så mye å juble over, men det er en plassering bedre enn det jeg trodde at jeg skulle få - So I will take it You're welcome xD
|
|
|
Post by Michael on Nov 16, 2019 13:51:44 GMT
Jeg smider Hr. Seebachs søn i puljen denne gang:
Rasmus Seebach - 'Flyv fugl':
Må din vilje være stærk som stål Må du tilgive mig en dag Må du huske hvor du kommer fra Men se frem og ikke tilbage
Flyv lille fugl Ud i verden Når det nu er forbi Flyv lille fugl Tag mit hjerte Det jeg egentlig prøver at sige Er held og lykke
Må du for hver en iskold vinterdag Få en varm sommernat Må du ku klare dig alene af og til Men må du aldrig føle dig forladt
Flyv lille fugl Ud i verden Når det nu er forbi Flyv lille fugl Tag mit hjerte Det jeg egentlig prøver at sige Er held og lykke
Må du vide når det er din tur Det er okay at være nervøs Må du tage det meste med et smil Og ikke bliv nej ikke bliv alt for seriøs
Gå ud og flyv lille fugl Ud i verden Når det nu er forbi Flyv lille fugl Tag mit hjerte Det jeg egentlig prøver at sige Er held og lykke Held og lykke Held og lykke
Må du elske hver en skønhedsfejl Og vide man ikke skal være perfekt Må du huske selv hvis du står ved verdens ende er jeg kun et opkald væk
Så bare flyv lille fugl Ud i verden Når det nu er forbi Flyv lille fugl Tag mit hjerte Det jeg egentlig prøver at sige Er held og lykke
|
|
|
Post by LunaNoche on Nov 16, 2019 20:24:34 GMT
Så vi er 8 stykk til nå, det vil si at noen får enda en låt i spillet!
Leophan, LunaNoche*, Michael, og Musikkelskerinnen dere har sjansen til å få inn en låt nummer to for å få opp antall bidrag opp til tolv stykk.
Hvis noen andre som ikke allerede har nominert et bidrag for denne runden vil delta, så står en fritt til å nominere et bidrag. Dette gjelder også hvis alle personene ovenpå allerede har nominert et bidrag nummer to. Hvis det skjer så vil det andre bidraget til den personen som sist har nominert en låt nr. to få sin låt annullert, alle står fritt til å nominere det annullerte bidraget i en annen runde.
Frist for å nominere et bidrag: 17.11.19 | kl: 21.00 (Søndag)
Runden vil bli startet da uavhengig av om noen har fått nominerer en låt!
* Jeg venter som vanlig minst en time med å nominere enda en låt.
|
|
|
Post by Leophan on Nov 16, 2019 22:35:32 GMT
Don't mind if I do xD
Fox Amoore - Come Find Me
'
|
|