|
Post by LunaNoche on Sept 22, 2024 17:53:35 GMT
Bra runde, var et par stykker nå som ikke fikk poeng som muligens kunne knabbet et-to poeng med enda en gjennomhøring. Alt fra Linnea Dale til Kendji Girac kunne muligens fått mer i en mer vanlig runde, men denne gangen var de som havnet i min topp tre ganske sterke (må og være ærlig å si at "A Bar Song" og "Alibi" har begge vært sanger jeg har vurdert selv å nominere, så disse var nok "forhåndsfavoritter" her).
01p | Luca Hänni - "Love Me Better" (Musikkelskerinnen) 02p | Embla and the Karidotters - "(I'll Never Love You) Like I Should" (KnutO) 03p | Ka2 & Kjartan Lauritzen - "Stopp En Halv" (Vagsey) 04p | Linnea Dale - "High Hopes" (Vagsey) 05p | Jokke & Valentinerne - "To Fulle Menn" (ToreK) 06p | Coldplay ft. Little Simz & Elyanna - "We Pray (Glastonbury 2024)" (Christian) 07p | Kendji Girac - "Si Seulement..." (TommyH)
08p | Francesca Michielin & Fedez - "Chiamami Per Nome" (Anne Helen)
10p | Shaboozey - "A Bar Song (Tipsy)" (ToreK)
12p | Sevdaliza ft. Pabllo Vittar & Yseult - "Alibi" (Lalars)
|
|
|
Post by LunaNoche on Sept 22, 2024 21:47:51 GMT
VEL. Etter å hå kåret feil vinner tre ganger, er jeg nå ganske sikker på at jeg har lagt alt sammen riktig nå. Men for all del, si ifra hvis dere ser noen feil! Link: MGP Total Runde 258 | Resultatet01.Plass: Conan Gray - "Memories" (LunaNoche) | 41 poeng02.Plass: Francesca Michielin & Fedez - "Chiamami Per Nome" (Anne Helen) | 40 poeng *03.Plass: Linnea Dale - "High Hopes" (Vagsey) | 40 poeng *04.Plass: Barbara Pravi - "Qui J'étais" (Musikkelskerinnen) | 40 poeng * 05.Plass: Luca Hänni - "Love Me Better" (Musikkelskerinnen) | 39 poeng 06.Plass: Emma Steinbakken - "Boy" (Lalars) | 33 poeng ** 07.Plass: Shaboozey - "A Bar Song (Tipsy)" (ToreK) | 33 poeng ** 08.Plass: Sevdaliza ft. Pabllo Vittar & Yseult - "Alibi" (Lalars) | 29 poeng 09.Plass: Kendji Girac - "Si Seulement..." (TommyH) | 28 poeng 10.Plass: Jokke & Valentinerne - "To Fulle Menn" (ToreK) | 21 poeng 11.Plass: Enisa ft. Wenzl - "Disco Cone (Take It High)" (Christian) | 16 poeng ^ 12.Plass: Coldplay ft. Little Simz & Elyanna - "We Pray (Glastonbury 2024)" (Christian) | 15 poeng ^ 13.Plass: Safesp8ce - "Quiet, I Can't Think" (LunaNoche) | 14 poeng *** 14.Plass: Opeth - "Harvest" (Anne Helen) | 14 poeng *** 15.Plass: Jenifer - "Encore Et Encore" (TommyH) | 12 poeng 16.Plass: Embla and the Karidotters - "(I'll Never Love You) Like I Should" (KnutO) | 11 poeng 17.Plass: Senjahopen - "Festivalsangen" (KnutO) | 07 poeng **** 18.Plass: Ka2 & Kjartan Lauritzen - "Stopp En Halv" (Vagsey) | 07 poeng **** ^ Christian har ikke gitt poeng denne runden. Dermed får begge bidragene hans trekk på 12 poeng fra sin originalsum. * Francesca Michielin & Fedez kaprer sølv med en 12’er og tre 8’ere mot Linnea Dale sin ene 12’er og ene 8’er. Barbara Pravi havner dermed nederst siden hun ikke fikk noen 12’ere denne runden. ** Emma Steinbakken vinner med en 12’er. *** Safesp8ce vinner med en 8’er. **** Senjahoppen vinner med en 7’er. Vinneren av denne runden ble Conan Gray med "Memories", nominert av LunaNoche! Det betyr at han har førsterett til å nominere to låter til neste runde.
|
|
|
Post by LunaNoche on Sept 23, 2024 20:02:27 GMT
Da er jeg 100% sikker på at resultatet er riktig. Har aldri stresset så mye med å poste et resultat som i går - men så var det jo også veldig tett også! For ordens skyld: Ingen som hadde gitt poeng feil. Her var det snakk om flere mindre feil pga. at jeg gav feil poeng til feil bidrag og slurvet med poengsummen til et annet bidrag. Derav tre feil vinnere.
Med det sagt, takk for poengene og seieren. Artig nok var ikke "Memories" av Conan Gray mitt førstevalg blant han sitt musikalske repertoire, så denne seieren var laaaangt fra selvskreven. Vi går videre. Først ut er Lissie med "Further Away (Romance Police)". He gets further away Stop! Thief! Somebody! Hey! He just stole her heart and he’s gettin’ away With every step that you take Call up the romance police He’s got deep blue eyes, he’s disturbing the peace
He gets further away Watch out, 'cause everyone knows He’s beauty with pain; a thorn and a rose With every step that you take Seek help immediately With every step that you take He’s walking off so casually Lissie - "Further Away (Romance Police)"
~~~
Litt overrasket over at neste artist ikke har vært med før - eller at jeg ikke har nominert henne før selv. Her er Chappell Roan med "My Kink Is Karma".
But it's hot when you have a meltdown In the front of your house and you're getting kicked out It's hot when you're drinking downtown And you're getting called out 'cause you're running your mouth - oh, God And it's coming around, yeah, it's coming around, yeah, it's coming around People say I'm jealous, but my kink is watching
You ruin your life You losing your mind You dyeing your hair People say I'm jealous, but my kink is watching You crashing your car You breaking your heart You thinking I care People say I'm jealous, but my kink is karma Chappell Roan - "My Kink Is Karma"
|
|
|
Post by musikkelskerinnen on Sept 23, 2024 21:01:58 GMT
Gratulerer LunaNoche!
Alex Warren - Troubled Waters
Teddy Swims - Bad Dreams
|
|
|
Post by knuto on Sept 23, 2024 21:38:49 GMT
Gratulerer med seieren LunaNoche, det var deg vel unt! Alle kan gjøre feil, og for min del er du tilgitt. For meg er det viktigste her å oppdage ny musikk og dele musikken jeg elsker. Vinn-vinn med andre ord, og så er en evt. rundeseier en kjekk bonus. Forrige uke kom et av de norske bandene jeg er mest glad i, Bjølsen Valsemølle med nytt album. Helt siden platedebuten i 1982 har jeg vært fascinert av artisten og låtskriveren Trond Ingebretsen, som hele tida har vært frontmann i bandet. Han fyller 76 i oktober, men han og bandet står på videre. Jeg bare må nominere en låt fra den nye plata og har valgt "Dynamitt-enka og jeg": Nr. 2 denne gangen er et band fra Bergen, Festplassen med "Luftslott". Og et fun fact med på veien: Trommisen i bandet har vært byrådsleder i Bergen!
|
|
|
Post by ToreK on Sept 23, 2024 22:47:13 GMT
Gratulerer med seier til LunaNoche Molly Sandén & Victor Leksell - Lost and found
Anastacia - Highs & Lows
|
|
|
Post by annehelen on Sept 24, 2024 7:10:44 GMT
Gratulerer med seieren LunaNoche "Memories" er bare så nydelig! Denne gangen vil jeg la finske Poets of the fall prøve seg igjen. Denne gangen med "dancing on broken glass. youtu.be/CtrYZKP7Wdk?si=5FO8oOAbbwG86-Es
|
|
|
Post by annehelen on Sept 24, 2024 7:23:34 GMT
|
|
lalars
Junior Member
|
Post by lalars on Sept 24, 2024 10:22:00 GMT
|
|
|
Post by christian on Sept 24, 2024 15:58:03 GMT
Gratulerer LunaNoche
Først ut er en duett med Jenifer og M.Prokura. Låta heter "Je Te donne". (Det jeg gir deg).
Bytter låt til Meat Loaf og Marion Rav(e)n og låta "It's all coming back to me now".
|
|
|
Post by vagsey on Sept 24, 2024 16:47:45 GMT
|
|
|
Post by Easily on Sept 25, 2024 19:11:25 GMT
Jeg hiver meg på igjen Tanya Tucker - The Wheels Of Laredo
Sandra - Everlasting Love (2007-version)
|
|
|
Post by LunaNoche on Sept 25, 2024 21:19:16 GMT
Nomineringsfrist: 26.09.24 | kl: 23.59 (Torsdag)
Alright, jeg legger fristen til imorgen midnatt, håper det er greit. Kan alternativt utsette fristen en dag om det er noen låter som må byttes ut - har litt program på fredag så kommer evt. tilbake til nytt klokke slett.
|
|
|
Post by LunaNoche on Sept 25, 2024 21:34:14 GMT
Beklager Vagsey, men "Free To Go" av Seeb og Highasakite har blitt nominert før. Du står fritt til å nominere en erstatning før fristen om du ønsker det! Beklager Christian, men "Ready For Your Love" av Felix Jaehn og Sophie Ellis-Bextor har blitt nominert før. Du står fritt til å nominere en erstatning før fristen går ut.
|
|
|
Post by TommyH on Sept 26, 2024 10:56:40 GMT
Nominerer disse to Wolf Kati Band ft. Madi - Engem szeretni nehéz Jérémy Frerot - Adieu
|
|